۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹

رئیس سازمان امور مالیاتی:

دی ماه اولین سری برگه‌های مالیاتی خانه‌های خالی صادر می‌شود

دی ماه اولین سری برگه‌های مالیاتی خانه‌های خالی صادر می‌شود

رئیس کل سازمان امور مالیاتی تشخیص خالی بودن واحدهای مسکونی را با وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: دی ماه امسال اولین سری برگه تشخیص مالیاتی برای مالکان این خانه‌ها ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در واکنش به برخی انتقادات در خصوص عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی توسط این سازمان، گفت: تشخیص خانه‌های خالی برای اخذ مالیات با وزارت راه و شهرسازی است و آنها این اطلاعات را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می‌دهند تا مالیات لازم دریافت شود.

وی ادامه داد: طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی باید ۱۲۰ روز یا ۴ ماه یک خانه خالی مانده باشد، بنابراین خانه‌هایی که از ابتدای سال جاری تا مرداد ماه خالی مانده باشد، مشمول این قانون می‌شوند و اطلاعات آنها را وزارت راه و شهرسازی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد و ما در دی ماه امسال اولین سری برگه تشخیص مالیاتی را برای مالکان خانه‌های خالی ارسال خواهیم کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی در انتظار اطلاعات لازم در خصوص اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی است.

کد خبر 5309395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      128 0
      سامانه املاک فقط برای پاک کردن صورت مسئله است و میخواهد ناکارآمدی اقتصادی را به دوش مردم قرار دهد و نباید در این سامانه ثبت نام کرد.
      • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
        108 0
        نه به سامانه املاک تا وقتی مسئولان اموال خودشون و فرزندانشون رو معرفی نمیکنند مردم نباید تهدید به خوداظهاری شوند.این پولا خوردن نداره اگه جراتشو دارید برید سراغ اوناییکه ۱۰۰ تا یا بیشتر خونه دارند و با احتکارش باعث این وضعیت شدند چرا اومدید سراغ مردم عادی
    • حامد IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      127 0
      نمایندگان مجلس بی سواد این دوره با بیکفایتی قانونی را تصویب کردند که خلاف شرع هست.عقل ناقصشان نمیفهمد با این نرخ تورم گرفتن مالیات از مردم عادی توجیهی ندارد فقط برای تامین کسری بودجه بوده پس به هیچ وجه فکر معیشت مردم نیستند.حتی جرات اینکه سراغ کله گنده های احتکار مسکن بروند هم ندارند.
    • علی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      117 0
      نه به سامانه املاک، نه به گرفتن مالیات اجباری از قشر ضعیف و حقوق بگیر
      • سهراب IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
        35 0
        نه به دزدی آشکار از قشر ضعیف
    • ناشناس IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      118 0
      امیدوارم اینبار هم سرشون به سنگ بخوره و مردم استقبال نکنند.سامانه املاک هم برای همیشه حذف بشه.وقتی این همه تبعیض در اجرای این قانون وجود داره پس باید حذف بشه
      • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
        47 0
        همیشه سازمان امور مالیاتی اعلام می کند که فقط از افرادی مالیات خانه های خالی را میگیرد که سامانه املاک آنها را معرفی کند و با توجه به قوانین رانتی دیگر مانند قانون ایثارگران، وزارت مسکن میتوانند افراد مورد نظر خود و نمایندگان را حتی با داشتن خانه خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی نکند.
    • امیر IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      120 0
      ما که ثبت نام نمیکنیم
      • دارا IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
        95 0
        ما هم به پیروی از وزیر اسبق یه خونه داریم و وقت وارد شدن به سامانه را نداریم
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      98 0
      اداره پست به یه خونه قدیمی دو و نیم طبقه در جنوب شهر که متراژش به ۱۰۰ متر نمیرسه ۳ تا کدپستی داده بعد کارشناسان سامانه املاک میگن هر کدپستی به یک کدملی وصل شه، بهارخواب رو نمیشه اجاره داد.خانواده با اسباب و اثاثیه بزور جا میشن حالا به لطف این قانون دو تا کدپستی داره که میشه خونه خالی.دزدی آشکار
      • نادر IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
        55 0
        پس این جوری اداره پست گفته 50میلیون کد پستی داریم
    • محمدعلی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      48 0
      علت مشکلات کلان شهرها افزایش بی رویه جمعیت آنها است و در سابق تبلیغ می کردند که مردم از شهر ها به روستا ها مهاجرت کنند ولی قانون مالیات بر خانه های خالی تبلیغ برای شلوغ تر شدن شهرها است و شلوغی شهرها یعنی ترافیک، آلودگی هوا، گرانی و مشکلات اجتماعی فراوان و این قانون فقط برای گرفتن پول از مردم است.
    • علی IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      55 0
      چرا مجلس هیچ وقت سراغ خودرو ساز نرفت؟ چون خودرو ساز میدانست چگونه با دادن ماشین نماینده را ساکت کند وچون بانکها و انبوه سازان حاضر نشدند آپارتمان های سیصد متری در شمال شهر به نمایندگان بدهند آنها با این قانون مشکل زا برای مردم قصد انتقام از بانکها و انبوه ساز ها را دارند.
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      55 0
      خانه ما دوبلکس میباشد وکلا 80متر است به پارکینگ و اتاق خوابها 2تا کدپستی دادن وباوجود خالی نبودن خالی محسوب میشود.لطفا تكليف اين اشتباه اداره پست راروشن كنيد
      • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
        40 0
        اداره پست هدفمند این کدپستی ها رو داده تا مردم بابت کدپستیهای اضافه ای که به پارکینگ و بهارخواب داده شده مالیات خونه خالی بپردازند.علی برکت الله
    • احمد IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      48 0
      یک خانه دو و نیم طبقه ورثه ای با متراژ پایین که گنجایش یک خانوار چهار یا پنج نفره را دارد و اداره پست قبلا یک پستی داده بود ولی الان در سایت اداره پست سه کد پستی تعریف شده و ما این را به یک خانوار اجاره دادیم، حالا با قانون مالیات بر خانه های خالی دو کد پستی خالی داریم. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      57 0
      بخاطر نقل و انتقالات همیشه یه تعدادی خانه خالی میمونه که این امری طبیعی است.غیرطبیعی محتکرانی از خودشون هستند که هیچکس سراغشون نمیره فقط میان در تلویزیون میگن کسی هست که ۲۰۰ تا خونه داره یه نفر دیگه ۱۰۰۰ تا خونه داره خوب برید سراغ همونا و از اونا مالیات بگیرید.جراتشو ندارید
    • IN ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      42 0
      در صورتی که مسئولین به وظيفه خود كه ثبات ارزش پول ملی و کنترل تورم است عمل کنند و اعتماد مردم را با عمل به وعده هایشان جلب کنند مردم بخاطر حفظ ارزش دارایی سراغ خرید ملک،ارز،طلا،خودرو و سایر بازارها نميروند.مردم در حقیقت ناکارآمدی مسؤلین را جبران میکنند و نباید جریمه شوند..اول مسؤلین و دانه درشت ها.
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      39 0
      دولت در صورتی میتواند این قانون را اجرا کند که فضای کسب و کار برای تمام گروه ها متناسب با تخصص شان مهیا و سودده باشد....برای کسانی که تخصص ندارند سود بانکی را متناسب با تورم تعیین کند...نرخ ارز و تورم با ثبات و قابل پیش بینی باشد...در صورت وجود شرایط خوب هر کس ملک مازاد خرید از او مالیات بگیرد.
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      50 0
      حق مردم ایران داشتن رفاه نسبی و آرامش است بعد از تحمل جنگ تحمیلی و سالها تحریم مردم بجای لذت بردن از زندگی در کنار خانواده از صبح تا شب و هر روز باید مراقب قیمت دلار،ملک وغیره باشند و دائم نگران کاهش ارزش دست رنجشان شوند.حداقل مردم را تهدید نکنید و طلبکار نباشید.مردم نیاز به آرامش و احترام دارند .
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      45 0
      مسئولین گرامی قوانین را بدرستی و متناسب با شرایط و خصوصیات مردم ایران وضع كنيد...قوانيني که از نظر عامه مردم مقبوليت ندارند موفق نخواهد بود ...قوانين بأيد عادلانه و در بلند مدت قابل أجرا باشند ...نگاه کوتاه مدت همراه با تهدید و تنبیه زیانش بيشتر از سودش است.
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      38 0
      تصور قانون گذار این است که مالیات دهندگان برای فرار از مالیات املاک خود را یا می فروشند یا اجاره میدهند و عرضه زياد قيمت فروش و اجاره را كاهش ميدهد...شک نکنید که این اتفاق نخواهد افتاد و به اشکال متنوع این مالیات به خریدار یا مستاجر انتقال پیدا خواهد کرد...اینجا ایران است...آزموده را آزمودن خطاست.
      • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
        40 0
        هدف اصلی تامین کسری بودجه هست نمایندگان مجلس اصلا فکر معیشت مردم نیستند.متاسفانه آقای خاندوزی قصد بدبخت تر کردن قشر صعیف را دارد
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۱
      44 0
      اداره مالیات جهت اثبات حسن نيت خود ابتدا ماليات ستانی از ،خانه های خالی،ویلاهای لوکس،خودرو لوکس و حقوق های نجومی مسؤلین و فرزندانشان را شروع نموده و اولین برگه های مالیاتی را برای این عزیزان دلسوز که همه وقتشان را صرف خدمت به مردم می کنند ارسال نماید...
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      40 0
      با صدور برگه های مالیاتی در دی ماه باید منتظر جهش قيمت اجاره و افزايش قيمت مسكن در سال آینده باشیم.ساده اندیشی است که تصور کنیم مالکان این مبلغ را از جیب خود بپردازند.این مبلغ از سوی مالکان به عنوان هزینه در نظر گرفته میشود و مانند مالیات بر ارزش افزوده به مصرف کننده نهایی منتقل می شود .
    • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      35 0
      زمانی که ملکی ساخته ميشود...اداره ماليات،شهرداری،اداره برق،گاز،آب،انواع مصالح ساختمانی،کارگر،مهندس،مخابرات و صدها جای دیگر هر کدام سهم و سود خود را میگیرند پس از پایان این تقسیم سرمایه توسط سرمایه گذار و ایجاد اشتغال ...حال دوباره سر و کله اداره مالیات پیدا مي شود که می فرماید محتکر مالیات بده.
    • IN ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
      35 0
      احتمالا تا دی ماه هر کس بتونه ميفروشه و ميره دیگه نیازی به برگه نیست .انبوه سازها خونه بسازن کسی پول نداره با این قیمت ها خرید کنه پس انبوه سازان هم ميرن.نه تاک ماند نه تاکستان!!! تشکر از طراحان این قانون.
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      29 0
      خانه های خالی به عنوان یک سرمایه حداقل داخل ایران هستند و زمان ساخت ایجاد اشتغال کردند و سود رساندند اما سرمایه های خارج شده به کشورهای مجاور ، در مقصد ایجاد اشتغال و سود کردند.با سیاست های تشویقی در بخش مسکن اجازه ندید سرمایه خارج بشه.بخش مسکن را مانند بورس منهدم نفرمایید.
    • ناشناس IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
      0 0
      مردم با بدبختی و گرفتن وام خانه خریدن